Tuesday, December 18, 2007

Inilah harinya...

Hari ini genap lagi setahun pokcik diberikan peluang untuk hidup dibumi ini.

Selamat Hari Jadi, pokcik !


Pokcik panjatkan syukur dan berdoa banyak2 supaya hayat ini akan terus sihat dan sering mengingati sang pencipta dalam reda yang tak pernah surut.

Kini, apabila mengimbau sejarah kehidupan berpuluh tahun yang lampau, umpama melihat kereta F1 meluncur didepan mata. Tak sempat tergedip mata, ianya susah jauh meninggalkan, dengan bunyi yg bingit serta asap berkepul2 lagi menyesakkan dada. Namun kita masih mampu tersengih suka serta puas. Domkianlah dunia pada hakikatnya. Ada dugaan, cabaran yang penuh warna warni.

Bagi seorang tua cam pokcik ni, tiadalah yang lebih indah daripada dapat mengingati segala kenangan manis dan serba nostalgia. Moga kewarasan dan fikiran ini mampu kekal lama melayan indahnya saat itu.

Pokcik tak de apa2 nak dimeriahkan, nak beriya celebrate atau berjamu2. Takat Kopi tongkat Ali dan sekut kering tu.. ada la hik hik..

Semoga kalian semua sudi untuk mendoakan pokcik yg baik2 saja, yg enak2, yg sihat2, yg manis2 serta gebu2 gitu hik hik.

Terima kasih kerana sudi bertandang ke mari walau kadang2 cerita pokcik amat hambar dan acapkali berulang tayang. Semoga kalian seme dirahmati dan kekal ceria.

Pada yang barangkali malu mengucapkan disini bolehlah menulis pada pokcik di
mersik40@yahoo.com atau YM sahaja , mersik40 .

Maklom la.. seronok gitu bila sesekali hari jadi dimeriah2kan dengan sapa2an atau ucap2an yang meremajakan... kekekek

Alahaii…


* Ni kek yang noushy bagi. mekasih byk2..

14 comments:

Ila said...

HAPPY BIRTHDAY TO U, HAPPY BIRTHDAY TO U, HAPPY BIRTHDAY TO POK CIKKU YANG COMEI, HAPPY BIRTHDAY TO U . Hehehe.... ingatkan nak buat surprise,tp pok cik dah umumkan dulu . Anyway, semoga pjg umur,murah rezeki, serta mendapat keberkatan dan keredhaan drp Allah SWT hdknya. Errrr... tak dak acara potong2 kek ke ?

Noushy Syah said...

hehhehe..wishing you all the best dunia dan akhirat Pokcik Mersik,dont forget to cut the cake from right hand side, as I would like to have that special number 3 tehehehhe...

Keep smiling, you're on candid camera..snapppppp..tantik arr gg dua batang tuh, gosok tak nih? muahhahaha..

Happy birthday pok cik yan gke353 tahun, hopefullu more birthday to come;)

Noushy Syah said...

*hopefully* typo..

dhiya zafira said...

salam pokcik...

selamat menyambut hari lahir yang ke tuuuuuuuuuuuutt. semoga berbahagia selalu n mendapat apa yang diidam-idamkan selama ini....geeheheh...lalala..lalalla....hepi besday utk pokcik...

Mersik said...

ila - Kekeke mekasih.. oo nk wat suprise aa? Ok aa.. pokcik pura2 terperanjat laa jap.. Opocots! opocots! wahh.. suprise nyerr kekekek...

Mekasih krn ucapan2 yg baik2 gitu.. tersentuh hati pokcik yg kecut ni kekek


noushy syah - Waa.. cantik tul kek tu.. Sure, pokcik mkn soang pun tak cukup kekek. Apa2 pun pokcik ucapkan terima kasih daun keladi laa ek.. nnt kasi lagi kek tu kekekek..



Dhiya Zafira - Oh.. hrp2 dapatlah apa yg dicita2kan gitu. mekasih krn sudi mengewish kannya.. hik hik

Bila nk tuon sini? Bley kite ngeteh2.. hik hik

"Vidara Nieta" said...

hepi besday pokcik.. kek ada kat sini...meh ambik.hehehe

dLyn aZmi said...

hepi besday! nmpknye dol leman merupakan hadiah harijadi untuk thn ni ye ;)

adam said...

Hello I just entered before I have to leave to the airport, it's been very nice to meet you, if you want here is the site I told you about where I type some stuff and make good money (I work from home): here it is

adam said...

Hello I just entered before I have to leave to the airport, it's been very nice to meet you, if you want here is the site I told you about where I type some stuff and make good money (I work from home): here it is

dEW! Sukm@ said...

Amboiii pokcikz, patutlah dua tiga hari ni pokcikz senyum lain macam je.. sampai demam2 satu badan hehe.. dewi pun tak nk ketinggalan keretapi utk wishy2.. slmt berulang2tahun ya, semoga sihat, pjg umur, murah rezeki, byk ilham, sampai seru ooops!

mamaranggie said...

selamat harilahir po'chik...

Purpleheart said...

Selamat hari lahir, semoga diberkati usia..

krystyna said...

Happy Birthday to You Mersik!!!!

Mersik said...

Vnieta - Oh, mekasih gitu.. besh nye ada kek2.. Err err kat sini tu kat mana ye? hik hik


dLyn Azmi - Kekekek Dol Leman tu mmg hadiah tiap2 tahun.. gegegege


Dewi Sukma - Alahaii.. suka tul hati ni oang ucapkan mcm2. Mekasih byk2 ler.. uiii yg hujung2 tu seru apa? kekeke suspension jek bunyinya.. Seri gi Haji ka? Uiii mustiii.. kalau ada duit dan upaya gitu.. hu huuu


mamaranggie - Mekasih mama..moga sentiasa ranggi dan bergaya , yihaa!


purpleheart - Mekasih..gitu.. pas ni bley aa ngeteh2 ek.. kekeke


krystyna - Mekasih...moga ceria for u too.. hik hik